Penyeri Di Sini (:

something about me

My photo
Jgn tangisi kepedihan hari ini kerana ia tidak akan kembali tetapi mimpikan hari esok kerana matahari yg bersinar terang mungkin membawa cahaya terang yg bakal menyuluh hidupmu yg mendatang.....

Saturday, 25 May 2013

Last Farewell :')

Assalamualaikum , AnnyeongHaseyo , Konichiwa ^^
Amboi tajuk . Macam lagu BigBang kau . Hahaha

Ok lahh cerita aku hari nie pasal Farewell budak budak classmate aku .
Bukan lahh farewell apa , cuma orang kata
last jumpa sebelum masing masing sambung belajar .
Ye lahh kitorang nak merantau dah kann .
Ada kat Kedah , Pulau Pinang , Perak , Pahang , Johor .
So sebelum pergi tuhh jumpa lahh dulu .

Sebelum korang sambung baca nie , sedia kan tisu banyak banyak tau .
Bukan apa , aku takut nanti korang nangis guling guling pulak kann .
Hahaha .
Kalau korang jenis yang sayang kawan kawan , rindu time sekolah , time lepak sesama ,
 time study group sesama , time pegi kantin sesama , time memekak dlm kelas sesama ,
mungkin lahh korang akan nangis . Tapi kalau kau yang jenis tak amik kesah 
memang kau takkan nangis lahh punya kann ? Apa apa pun meh sambung baca .
Hehehe

Kelas aku dulu :')

Untuk korang Keluarga Alfa ,

Aku ingat lagi time masuk Form4 dulu . Kita semua tak rapat kan .
Memang time tuh masing masing buat hal sendiri .
Sampai lahh satu masa , bila kelas kita ada problem . 
Aku rasa korang tahu kot tuhh problem apa . Kalau tak tahu pegi selongkar balik 
post dalam Group Class kat Facebook yerr .
Time tuhh memang aku rasa keadaan kita satu kelas memang susah sangat sangat .
Time tuh memang kita takut sangat kalau cikgu pandang rendah kat kelas kita ,
Takut kalau budak kelas kita berpecah , takut kalau cikgu cikgu benci kita .
Tapi Alhamdulillah , kita dapat hadapi semua tuhh .
Aku ada baca ayat ayat korang . ( Sumber: Group Alfa )

" Kita satu kelas , kita tak boleh berpecah . Kita kena sepakat "

"Walaupun nie masalah dia , tapi kita sekelas . kita kena selesai kan
masalah nie sama sama ."

"Kita kena bersatu . Kita kena kuat . Tunjuk kan pada diorang 
yang kita bukan macam yang diorang fikir"

Memang seriously bila ingat balik time kita susah tuhh , aku sedih sangat sangat .
Dan yang paling aku tak sangka , Korang bagi semangat macam tuhh .
Aku rasa time tuhh kita memang macam adik beradik .
Korang tak pentingkan diri sendiri .

Sejak dari peristiwa tuhh , makin lama kita makin rapat .
Apa je keputusan yang kita buat kita akan bincang ramai ramai .
Sepakat ramai ramai .


5 Tahun aku kat sekolah menengah . Tapi aku rasa , 2 Tahun terakhir aku kat situ 
Tahun yang paling bermakna dalam hidup aku .
Betul lahh kata orang ,
Pengalaman Mematangkan Kita .
Dugaan menjadikan Kita Kuat .

Walaupun cuma 2 Tahun kita sekelas , tapi kenangan yang korang bagi aku ,
adalah kenangan yang tak mungkin aku lupa :')
Selalu juga aku tertanya , bila aku dapat kawan baru nanti 

Sama ke diorang dgn korang ?
Boleh ke kitorang sekepala macam aku sekepala dgn korang ?
Boleh ke diorang bagi aku semangat macam mana korang bagi semangat kat aku ?
Boleh ke diorang sayang aku macam mana korang sayang aku ?
Boleh ke diorang tolong aku macam mana korang tolong aku ?
Boleh ke diorang buat aku happy macam mana korang buat aku happy ?
Dan yang penting sekali ,
Boleh ke diorang protect aku macam mana korang protect aku ?

Sedih gila wehh bila fikir benda tuhh semua .
1000 orang yang datang jadi kawan aku , takkan mungkin sama macam korang .

Semua study hard utk SPM :)

Sebenar nya kan , aku rindu sangat time kita sekolah dulu .
Rindu nak kena denda dgn Cikgu Yatie sebab tak lengkapkan file Biology
Rindu nak kena rotan dgn Cikgu Suhaimi sebab lambat hantar buku .
Rindu nak kena siram air dgn Cikgu Zalina sebab tak pakai baju sukan 
Rindu nak kena tulis 100 patah ayat dgn Teacher Noraini sebab tak bawa kamus 
and sebab bising dalam kelas .

Ayatnya "I promise I will not make noise when there is no teacher in the class"

Rindu nak dengar Cikgu Rahim suruh buat karangan banyak banyak .
Rindu nak dengar Cikgu Isa suruh buat pembentangan Sejarah .
Rindu gila dengan semua cikgu yang pernah ajar kita dari Form1 sampailah Form5 .


Aku nak tanya korang nie .
Agak agak kan , korang ingat lagi tak masa kita buat rombongan sendiri 
pergi Zoo ?
Ingat lagi tak masa kita buat eksperimen Biology kat Pantai Siring ?
Ingat lagi tak masa kita pergi raya ramai ramai ?
Ingat lagi tak masa kita buat BBQ kat Pantai Puteri ?
Ingat lagi tak masa kita buat Choral Speaking untuk Hari Guru ,
Choral Speaking untuk Pengetua Bersara , Choral Speaking 'Oh My English'
Ingat lagi tak ?
Time Choral Speaking Hari Guru tuhh siap boleh gaduh lagi . Semua nak tarik diri .
Tapi bila naik atas pentas , kita tolak tepi semua masalah and buat yang terbaik untuk persembahan tuhh .
Bila ingat ingat balik , telatah korang nie buat aku gelak sorang sorang .

                                 



                                   

                                               

                                                       



Nie pulak gambar Farewell petang tadi . Walaupun tak semua yang ada tapi aku harap korang 
taklupa aku keyh .


                                       


                                       
                                             


                                        



                                

 

Part paling sedih bila diorang peluk peluk tadi . Terasa macam 
susah nak jumpa lagi lepas nie :')



                                                             
                                      





Tak banyak wehh aku nak mintak . Cuma harap nya korang tak lupa
kenangan kita . Kenal korang Anugerah yang sangat berharga untuk aku .

#Terima kasih untuk semua kenangan yang korang bagi pada aku :')
Jangan lupa aku tau . Aku sayang korang sangat .:')

Tiada ungkapan perpisahan dalam persahabatan walaupun
 ajal menjadi noktahnye kerana seorang sahabat itu terlalu istimewa
 dlm sebuah PERSAHABATAN .



Semoga kita semua Berjaya Dunia & Akhirat .
Sekian Terima Kasih . :')



No comments:

Post a Comment